Hem / Köpvillkor / Leveranser
Leveranstid
Förutsatt att alla varor du beställt finns i lager skickar vi din order inom 1-4 arbetsdagar (1-2 vardagar tillkommer för kunder med lantbrevbärare). Skulle något vara tillfälligt slut så skickar vi ditt paket så fort varan finns åter i lager.
Vid röda dagar samt helgdagar kan leveranstiden bli fördröjd pga. högt tryck hos fraktbolagen.
Vid adressändring, namnändring eller annan ändring på order som redan är skickad tillkommer en avgift om 250 kr.
De flesta av våra leverantörer levererar till oss på några dagar, men det kan ta upp till två veckor. Om någon produkt du beställt inte finns i lager meddelar vi dig per telefon, sms eller mail.
Vid leveransproblem vänligen kontakta det fraktbolag som du har valt när du har lagt din order.
Postnord: 0771- 333 310
Budbee:
https://budbee.com/se/kundtjanst/
På ZOO.se så kan du som kund välja en rad olika fraktalternativ. Vi listar dessa alternativ nedan.
Leverans utan kvittens
Väljer du frakt alternativ Hempaket utan kvittens godkänner med detta fraktalternativ att du inte kvitterar leveransen. Kvittensen anses ha lämnats när chauffören lämnat paketet.
Har du portkod så måste du ange den i kassan så att fraktbolaget kommer åt din dörr, annars tas paketet i retur till ZOO.se
Leverans till ombud
Observera att ditt paket kommer ligga kvar hos ombudet i 7 dagar sedan kommer det att gå i retur till oss. Vi kommer då ta ut en avgift på 200 kr för outlöst paket.
På ZOO.se så kan du som kund välja en rad olika fraktalternativ. Vi listar dessa alternativ nedan.
PostNord
• 1-4 vardagar
• Leverans till din adress eller till valt ombud
• Kräver en folkbokföringsadress alternativt korrekt c/o adress
• Ordervärde över 599 kr = 0 kr/Order
Din beställning skickas som paket utan kvittens eller postpaket beroende på paketets vikt, storlek, innehåll och vilket alternativ du väljer i kassan. Till vissa delar av Norrland och Gotland tillkommer det en till två extra leveransdagar med PostNord, denna är inte medräknad i leveranstiden som vi uppger i kassan. Detta rör vissa orter med postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98.
Hämta i butik
Vi kan tyvärr inte erbjuda att hämta i butik i nuläget men hoppas kunna erbjuda den tjänsten snart igen.
Postbox
Vi kan förnärvarande inte skicka paket till adresser som använder sig av postbox. För att vi ska kunna skicka en order krävs det att vi har en giltig gatuadress.
Spåra paket
När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I leveransbekräftelsen finns en spårningslänk
som du kan klicka på för att spåra din försändelse.
Fri frakt
Frifrakt gäller vid beställning över 599 kr, vissa produkterna omfattas inte av frifrakt, som de produkter där det tillkommer ett frakttillägg. Frakttillägg tillkommer då varan är skrymmande alternativt behöver skickas separat på egen pall.
Fri frakt gäller inte vid köp av frysartiklar, se kassan för aktuell fraktkostnad.
Outlöst paket
För paket som inte löses ut hos ombud förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakten, expeditions och hanteringsavgift,
för närvarande 200 kronor.
Förseningar
Vid oförutsedda förseningar som kan uppstå, kan leveranstiderna komma att förlängas.
Skulle det uppkomma försening av din leverans eller ett problem uppkommer som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen t.ex. vår leverantörs åtagande till oss kan inte fullföljas. Då kommer ZOO.se’s kundservice att meddela dig detta via e-post. Om du inte är nöjd med nytt leveransdatum så har du som kund alltid rätt att häva ditt köp vid leveransförseningar genom att kontakta oss via epost: kundservice@zoo.se. Skulle väsentliga förseningar av vissa artiklar i ordern uppkomma kan vi komma att dela upp din beställning. Du betalar ingen ytterligare fraktavgift.
Till vissa delar av Norrland och Gotland tillkommer det en till två extra leveransdagar med PostNord, denna är inte medräknad i leveranstiden som vi uppger i kassan.
Detta rör vissa orter med postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98.
Transportrisker
ZOO.se och vår fraktleverantör ansvara för att dina varor ska komma fram till dig i bästa skick. Detta betyder att vi ansvarar för risken om produkten skadas eller kommer bort under transporten. Vid transportskada så ska en reklamation göras omgående.
Det är väldigt viktigt vid mottagande av ordern att du inspekterar den ifall den har blivit transportskadad. Om du hämtar ut ditt paket från ett ombud så rekommenderar vi att du gör en anmälan om transportskada hos ombudet och sedan kontaktar vår kundtjänst.
Du kan även göra en reklamation på PostNord hemsida:
Du själv ansvarar för att returer till oss kommer fram hela. Du bör spara kvittot så att du kan styrka att varan skickats åter till oss samt att följa försändelsens retur.
Vi kan tyvärr inte skicka frysvaror med lantbrevbärare då det finns en risk att fodret hinner tina innan det kommit fram. Om du lägger en beställning även fast du har lantbrevbärare så ansvarar du för risken att varorna tinar.